Rubén García: “M’he adaptat bastant ràpid”

07.01.2015 19:57

Barcelona (T.Martínez).- Rubén García és l’entrenador del Sant Andreu des de desembre, quan va succeir Pere Belmonte ‘Piti’ a la banqueta quadribarrada. García, bon coneixedor de la casa després de 10 anys al club, va parlar el passat diumenge per primera vegada al Paraules d’Esport de Ràdio Trinitat Vella.

Com valores la victòria de la darrera jornada contra l’Elx Il·licità?

La victòria era molt important. Sobretot psicològicament, perquè l’equip ho necessitava. Des del primer moment sabíem que volíem guanyar i hem anat a dalt a mossegar. Hem marcat el primer gol ràpid i això ha ajudat molt.

Com prepara un entrenador un partit tan decisiu quan té tan temps per davant? Què canvia respecte la rutina habitual?

Tens més temps per veure vídeos i veure més el rival. Hem treballat bastant bé a la darrera setmana i el resultat ha estat el que esperàvem.

Quines són les teves primeres sensacions com entrenador del primer equip després de pujar des del juvenil?

És una experiència nova, però crec que m’he adaptat bastant ràpid. Poc a poc estem treballant i l’equip fa el que a mi m’agrada.

Quin és l’estil de joc que li agrada a Rubén García?

Nosaltres treballem molt. Els meus equips treballen i competeixen molt al camp. I apretarem a dalt. Sortirem a guanyar cada partit, intentarem no especular.

Al darrer any i mig, la teva progressió ha estat molt ràpida. En poc temps has passat d’entrenar el cadet a dirigir el primer equip. Com han estat aquests 2014?

Vaig començar la temporada passada al Cadet A. A mitjans de setembre l’entrenador del Juvenil B va marxar i vaig portar tant el Cadet A com el Juvenil B. Després, entre febrer i març, em van donar el Juvenil A i vaig deixar els altres dos equips. En acabar l’any no vam poder salvar-nos, però aquesta temporada estàvem amunt amb el Juvenil A.

En quin moment se’t proposa dirigir el primer equip?

La setmana que perdem a casa contra l’Huracán, per 0-2. Em truquen el dilluns al matí i em comuniquen que han decidit que sigui l’entrenador del primer equip.

Algú t’explica per què et trien, per convèncer-te?

No. Ells decideixen confiar en mi i jo ho vaig veure com una oportunitat molt important per mi.

Comentàvem l’adaptació a Segona B. A nivell competitiu, quines són les principals diferències que has apreciat?

Sempre entrenàvem per les tardes i ara ho faig pels matins. Tot és molt més professional. Es té tot molt més en compte.

El salt t’arriba amb 26 anys. Hi ha algun handicap respecte l’edat?

Crec que no. Crec que m’estic adaptant molt bé el grup i que el grup està responent molt bé al treball. Depèn de la personalitat de cadascú.

Com et relaciones amb futbolistes més veterans que tu, com seria Morales?

Jo intento tractar igual els juvenils que els amateurs. Ells estan responent bé davant d’això. Si m’han donat l’oportunitat és per no canviar la meva manera de ser.

Han participat diferents juvenils amb el primer equip. Per qui no els conegui, quin és el perfil de Joel Armengol?

Migcampista esquerrà, bastant ben dotat tècnicament. És treballador i té bona visió de joc.

Jordi Méndez, que va jugar de titular a Xàtiva?

Té molt caràcter. És una passada, sembla un professional. Caràcter pur. El vaig fitxar com aleví, de la Trinitat, i sempre ha estat el que més ha treballat als entrenaments. Té una personalitat espectacular. Per això vaig confiar en ell per ser titular l’altre dia. Amb el juvenil està jugant més com a central, però ell és lateral dret.

El tercer seria Oriol Fernández, golejador del Juvenil.

És un davanter gran, que sap baixar molt bé la pilota i bastant treballador a nivell defensiu.

Si arriben fitxatges, els seguirem veient amb el primer equip?

En principi si està tota la plantilla ho tindran més complicat. M’és igual qui jugui, tant si té 18 anys com 35. Jugaran els onze que vegi millor, fins i tot si és un dels juvenils. No hi tinc cap problema.

Tens contracte fins a final de temporada. Quins objectius us heu marcat?

Volem portar l’equip el més amunt possible. Somiar és gratis, però poc a poc intentarem allunyar-nos de la zona perillosa.

Has pensat què pot passar a final de temporada, què hi haurà després?

No. Treballo per guanyar el partit de diumenge i no vull pensar en res més. Vull aprofitar la gran oportunitat que m’han donat.