Jéssica Vall i “el somni” dels Jocs Olímpics

01.10.2014 14:59

Barcelona (Ò.Dorado).- Jéssica Vall és, sens dubte, una de les grans sorpreses de la natació catalana i una de les nedadores més populars del moment. Els seus darrers èxits esportius, sobretot a l’europeu de Berlín, l’han convertit en una de les esportistes de moda i un dels valors més ferms del Club Natació Sant Andreu. I no vol aturar-se aquí. Amb rotunditat deixa clar que en l’horitzó té els Jocs Olímpics que s’han de celebrar al Rio de Janeiro al 2016. “És el meu somni”, afirma.

És una noia de 26 anys i amb un somriure inesborrable, treballadora i molt constant. De fet, és llicenciada en biomedicina, carrera per la qual va deixar de costat els seus entrenaments. Un cop finalitzada, va tornar als entrenaments amb totes les seves forces. “He pensat alguna vegada que hagués passat si no ho hagués fet així, però veient els resultats i veient que estan sortint les coses per les quals treballo, intento no pensar-hi”, assegurat orgullosa. Aquella decisió, la justifica recordant que “sempre se m’ha dit a casa que el primordial eren els estudis per poder tenir un bon futur i la natació era un més a més, allò que em feia feliç i que havia de tenir el seu moment”, explica.

Ara cursa un màster a l’UCAM, tasca que assumeix després d’una esgotadora jornada d'’entrenament i de realitzar tasques de tècnica al Parc de Recerca Biomèdica. Lluitadora com poques, ha tornat a la competició d’elit de la millor forma possible i assegura tenir temps per tot. I per si tot i això fos poc, fa tots just uns dies va emprendre el que serà un dels reptes més importants de la seva vida: el matrimoni. “És un moment feliç i important i que estic vivint amb molta alegria, però intentaré que no sigui el millor, que sempre vagi a més” confessa emocionada.

Després de molt temps entrenant i preparant-se per la cita europea a Berlín, Vall ha recollit en forma de medalla totes les hores d’entrenament i de lluita contra l’aigua. “Treballes moltes hores i amb una gran il·lusió, però a mi el que m’agrada és gaudir del dia a dia, de treballar, de voler complir aquests somnis, i una vegada quan estic allà davant de la piscina i del pòdium poder dir que he donat el 100% del cos”, comenta.

En la seva segona competició internacional, els europeus de Berlin, Vall es va penjar el metall de bronze en el doble hectòmetre en la seva especialitat, braça, gràcies a un últim llarg espectacular. Només es va quedar a 26 centèsimes d’aconseguir la segona posició. “Els últims 50 metres sí que vaig pensar que havia entrenat molt, que no em podia guanyar la del costat. En aquells moments, la meva sensació era la de voler guanyar la noia que tenia al costat que, en aquest cas, era la que va fer plata. Però, quan vaig tocar la paret i vaig veure que sí, que per fi vaig guanyar la medalla, doncs em va provocar molta alegria i satisfacció”, recorda.

El cas d’aquesta esportista, és un cas únic, excepcional. Amb 26 anys és considerada una veterana de la natació, però manté la il·lusió d’una nouvinguda. Jéssica encarna els valors de treball i esforç tan arrelats al club de Sant Andreu. De fet, assegura mantenir una bona relació amb tots els nedadors, dels quals destaca a una de les joves perles de la pedrera andreuenca: l’Àfrica Zamorano. “És una noia amb molt de talent. A part, el sap aprofitar i s’esforça dia a dia. Ara que hem compartit, sobretot aquest últim any, moltes hores juntes, és un suport important. Ella em transmet la felicitat de nena, de veure-ho tot des d’una perspectiva de nen i m’agrada. És com que em fa sentir-me nena a mi també”, explica.

Però per arribar aquests nivells professionals, s’han de realitzar llargues sessions de treball. De fet, Jordi Jou va assegurar que les jornades d’aquestes professionals de l’aigua eren d’entre 28 i 34 hores setmanals. Sobre ell recau la supervisió i direcció de la Jèssica i és, sense cap mena de dubte, una de les claus de l’alt nivell competitiu que mantenen tant Vall com molts dels nedadors de la Pere Serrat. “Ell és els meus ulls fora de l’aigua. Sobretot el que valoro és que sap com dir-me les coses perquè intenti canviar petits detalls, hi ha molt retorn en aquest sentit”, argumenta la medallista andreuenca.

La catalana ha volgut destacar la importància de tenir unes instal·lacions i un suport com el que rep pels seus companys: “És un club gran, amb unes instal·lacions molt bones i on hi ha la sensació o el sentiment que som una família”.

El seu pròxim objectiu és el mundial de Kazan, a Rússia, on la nedadora d’Horta espera repetir la seva bona actuació a terres alemanyes. “El meu principal objectiu aquesta temporada és Kazan. Sóc una nedadora que tampoc he estat en tants mundials ni en tants europeus i per tant, estar en al mundial a Rússia em fa una il·lusió tremenda. I el meu objectiu és estar a les tres finals allà”, destaca.

Tot i això, no deixa de somiar, i assegura mantindré el somni olímpic: “Evidentment qualsevol esportista té un somni, i són les olimpíades. Sé que sóc gran i que pot donar moltes voltes la vida. Llavors, intento treballar al màxim perquè queda poc temps, sigui per Kazan o sigui per Río, i si després és realitat...doncs serà una alegria immensa”, conclou.