Àfrica Zamorano: “Penso en competir a Rio 2016”

09.04.2015 14:42

Barcelona (G.Adalid/T.Martínez).- La nedadora del CN Sant Andreu, amb només 16 anys, s’ha convertit en un dels noms propis del club andreuenc i també aspira a establir-se com un dels grans noms de futur. Zamorano va passar pels micròfons de Ràdio Trinitat Vella per analitzar la seva temporada, el recent campionat d’Espanya i els seus objectius a curt i mitjà termini.

Al darrer campionat d’Espanya, vas fer dues marques per estar al Mundial Junior del proper estiu. Quin balanç en fas?

Positivament. Vam complir els objectius que havíem marcat. Estic contenta amb els resultats.

L’objectiu, per tant, era aconseguir alguna mínima per arribar al Mundial junior.

Exacte. Anava amb la idea de classificar-me pel campionat. Un cop allà, fer-ho el millor possible.

Les marques les aconsegueixes en els 200m esquena i els 200m lliures. Aquesta serà la teva segona experiència en un gran torneig internacional, després dels Jocs Olímpics de la Juventut. Com viviu aquest tipus de competicions, a més en un país tan llunyà?

Anar a Xina va ser un dels viatges més sorprenents que he fet, més quan abans mai havia anat a un altre continent. Va ser el primer campionat mundial. Havia competit per Europa, però no a aquest nivell.

Quines modalitats et falten polir? En què pots millorar?

M’agradaria anar als 400 metres estils. Són 100 metres de cada estil i és una prova molt completa que diu molt d’una nedadora.

És la prova que exigeix dominar tots els registres per comprovar qui és la nedadora més equilibrada?

Sí. Exacte.

Com valores la teva progressió a l’últim any?

Aquest any he fet un salt. He pujat de categoria. Ara sóc absoluta mentre l’any passat era junior. És molt diferent, ho notes molt. Però estava preparada. Com entreno amb els absoluts, estic més habituada al que em puc trobar.

En quins aspectes ha canviat més el teu dia a dia?

Estic molt més implicada en els entrenaments i m’organitzo molt millor. És com si fos més madura. M’ha ajudat molt esportivament i a nivell personal.

Quina relació tens amb l’entrenador, Jordi Jou? En quins temes incideix més?

Ell m’ha ajudat molt en la forma de nedar. En la tècnica de competició i entrenament. M’ha ajudat molt en els petits detalls per aconseguir grans objectius.

Quin és el teu somni esportiu més recent, la fita més immediata?

Penso en poder anar a Rio i poder competir allà. Sinó, seguir avançant de la forma que es pugui i anar als campionats més importants i així poder lluitar amb els millors.