Àfrica Zamorano: “No em poso límits”

26.07.2014 17:28

Barcelona (Ò.Dorado).- Àfrica Zamorano va brillar amb llum pròpia als campionats d'Europa junior de natació que es van disputar a la localitat holandesa de Dordrecht del 9 al 13 de juliol. La nedadora andreuenca va ser una de les sis catalanes convocades amb la Real Federació Espanyola de natació i la única representant del CN Sant Andreu als Països Baixos. Als seus 16 anys, va completar un torneig espectacular i va aconseguir un pòquer de metalls que demostren la importància de l'andreuenca a la selecció. Or als 400 i 200 estils, plata al 200 esquena i, a més, bronze en l’equip de relleus del 4x200 lliures. Un balanç espectacular que ara valora per RTV Esports.

Pensaves tornar amb aquest botí tan fantàstic?

Jo anava a donar el màxim a la prova de 200 estils. A les altres, com vaig fer la mínima per a poder competir, vaig decidir amb el meu entrenador participar-hi. El primer dia ho vaig fer molt bé als 400 estils i això em va animar molt. Van ser cinc dies de campionat i estava molt cansada a les últimes proves. Afortunadament, va sortir bé i els petits detalls van marcar la diferència.

Esperaves baixar quasi 6 segons la teva marca personal a la prova de 400 metres estil?

Esperava baixar la meva marca, però òbviament no tants segons. Quan ho vaig aconseguir, vaig mirar el meu entrenador i va ser molt especial. Encara que crec que hi haurà algú que amb el temps superarà la meva marca.

Ets realment conscient del què has aconseguit?

Sí, encara que ja ho he oblidat. Els europeus d'’Holanda eren el meu objectiu principal. He estat treballant tot l’any per arribar en la millor forma possible. Per arribar bé, per guanyar i per fer tot el que vaig fer. Ara vull seguir treballant pel pròxim objectiu. No tindré vacances, però valdrà la pena.

Què representa per tu el CN Sant Andreu?

He passat i espero passar molt temps al Sant Andreu. La meva vida està al barri. Tot, col·legi, club, casa… em sento molt còmoda. Han sabut treure el millor de mi. Crec que enlloc estaria millor.

Que té el club per a seguir nedant a la Pere Serrat?

L’ambient i tots els que estem aquí. És com una família per mi. Quan entreno fora em sento diferent. Estic molt bé aquí i els resultats m’estan sortint. Les coses em van molt bé.

Encarnes, perfectament, els valors del club. Què en penses?

Em considero una persona humil. Tota la vida he estat en aquest club. Tot el que he après ha estat aquí, m’han educat i m’han inculcat molts valors. Considero que la perseverança i la constància han estat la clau de l’èxit. Pots tenir sort, encara que per tenir-la has de treballar molt.

Quin és el teu referent al club?

Abans el meu referent era Erika Villaécija. Ara és Jéssica Vall. És el mirall en el qual em miro. És una molt bona nedadora i un exemple a seguir. És tot un luxe poder entrenar al seu costat.

Què significa per tu Jordi Jou? Sembla que ha aconseguit treure el màxim del teu potencial...

Per a mi, és com un segon pare. Quan entrenava de petita ell ja hi era. Em va agafar per començar a l’escola de natació i va fer que comencés els cursets. Sempre m’ha observat des de petita i un cop ha estat el meu entrenador ha confiat molt en mi des del primer dia.

Com et defineixes?

Em trobo bé nedant en tots els estils. Encara que haig de millorar la meva tècnica i em queden molts detalls a polir, em considero una tot-terreny. La meva prova preferida és 200 estils.

On són els límits d'Àfrica Zamorano?

No em poso límits. Faig el que vull fer, i si no puc, segueixo i ho intento. I si ho aconsegueixo, intento anar sempre a més.

Quin és el pròxim repte?

Competiré els Jocs Olímpics d’estiu de la Joventut a Xina. Competeixen nedadors que no són majors de 18 anys. Ve gent de tot el món; és el primer cop que participo en una competició mundial i tinc moltes ganes. Per a mi és un privilegi i espero demostrar el meu nivell competitiu.