Mireia Guiralt: “Els Eurogames m’han ajudat a madurar”

24.06.2015 12:07

Barcelona (G.Adalid) .- Mireia Guiralt (30/03/2000) és la jugadora més destacada de la planter andreuenc i és considerada una de les promeses del waterpolo femení nacional. El passat dissabte va aconseguir la plata amb la selecció espanyola als Jocs Europeus després de perdre als penals enfront del potent combinat rus. Guiralt ha atès els micròfons de RTV Esports per fer una valoració dels Eurogames, per dir com arriben el cadet i el juvenil als campionats de Catalunya, que disputen aquest dijous. També ha desvelat els seus pròxims objectius i ha certificat que el seu futur està al Sant Andreu. 

Com valores el sotscampionat aconseguit amb la selecció espanyola en els Eurogames?

Ha estat un campionat molt complicat. Totes hem après molt i hem millorat notablement el nostre joc al llarg del torneig. Hem anat de menys a més i sincerament crec que hem jugat molt bé, però al final no ha pogut ser.

Creus que aquests Jocs Europeus t'han ajudat a créixer com a jugadora?

Per descomptat. Ha estat la primera vegada que disputo una competició oficial. Aquesta experiència m’ha ajudat a madurar esportivament i personalment. Estic contenta d’haver tingut aquesta oportunitat.

D'aquí poc disputes els campionats de Catalunya amb el cadet i el juvenil. Com arriben els equips a aquesta competició? 

L’equip ha estat entrenant tot l’any pensant en aquest instant. S'acosta el moment de la veritat i totes estem molt nervioses, però l’afrontem amb moltes ganes i amb tota la il·lusió del món per fer-ho el millor possible.

Quin objectiu s’ha marcat l’equip per aquest torneig?

Primer de tot fer un bon paper i si se’ns presenta l’opció de lluitar per les medalles anar a totes. No renunciarem a res.

Quina jugadora és el teu referent?

M’agrada molt l’Anni Espar. Té una molt bona visió de joc, és polivalent i m’encanta com juga.

Actualment tothom situa a Mireia Guiralt de boia però abans de començar a entrenar en el  Centre d’Alt Rendiment eres defensora. A què es deu aquest canvi de posició?

La veritat és que no ho sé. Amb 12 anys vaig començar entrenar en el CAR amb la selecció catalana del 99 per preparar el Campionat d’Espanya Infantil de Comunitats Autònomes i em van posar de boia i des d'aquest moment sempre he ocupat aquesta posició. Estic contenta amb el canvi i m’agrada molt ser boia.

Després de la gran temporada que estàs realitzant algun club s’ha interessat per tu?

No he rebut cap oferta ni espero tenir-ne. Estic molt a gust al Sant Andreu.

Per què estàs tant còmode jugant en el Sant Andreu?

Durant tots els anys que porto en el club he tingut bons entrenadors que sempre m’han ajudat molt. Per mi el Sant Andreu és un gran club i ara mateix estic molt bé aquí.  No tinc intenció de marxar perquè m’agrada molt jugar en aquesta entitat.

Quins són els teus pròxims objectius?

A curt termini doncs fer el millor paper tant en el s Campionats de Catalunya com els d’Espanya. A llarg termini tinc el cap un mundial del 98 (Juvenil) que es disputa a Nova Zelanda treballaré de valent per guanyar-me un lloc a la convocatòria.